גם כשאין על מה לשחק, הכדורגל יודע להפתיע. נבחרת טורקיה, שהגיעה לקליפורניה כבר עם ידיעה שלא תעפיל לשלב הבא, גנבה את ההצגה בלוס אנג'לס ביום שישי וניצחה את המארחת ארה"ב בתוצאה 3:2 בשער דרמטי בדקה ה-98. ניחומים, אבל לא פחות ממרהיבים.
לשתי הקבוצות לא הייתה משמעות ממשית למשחק מבחינת ההעפלה - ארה"ב כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית ד', וטורקיה ידעה שהיא יוצאת בכל תוצאה. ועדיין, מה שהתרחש על המדשאה בלוס אנג'לס היה כדורגל צמוד, דרמטי ורצוף הפניות גורל.
ארה"ב פתחה את התיבה מוקדם: אוסטון טרסטי קבע 1:0 כבר בדקה השלישית, לאחר בישול של סבסטיאן ברהלטר. אבל הטורקים לא נשברו. ארדה גולר איזן בדקה ה-10, ואורקון קקצ'י הפך את היוצרות ל-2:1 בדקה ה-31. נראה שהלחץ הטורקי ייגמר שם.
בדקה ה-49 ברהלטר חזר ועשה היסטוריה קטנה משלו - לאחר שבישל את שער הפתיחה, הוא עצמו שווה ל-2:2. ובדקה ה-58 הגיע הרגע שכולם חיכו לו: כריסטיאן פוליסיק, שנפצע במשחק הפתיחה, עלה לשחק לתשואות אדירות מהקהל. הוא ובני הנבחרת ניסו לסגור את המשחק, הקצב נרגע, נדמה היה שהתיקו מחכה.
אז הגיע קאן אייהאן. בדקה ה-98, עם כמעט אפס זמן על השעון, הוא היה במקום הנכון ובזמן הנכון, ושלח את שער הניצחון לרשת. הטורקים פרצו בחגיגה, הקהל בלוס אנג'לס נאנח, וארה"ב ספגה את ההפסד הראשון שלה בטורניר.
עבור המאמן האמריקאי מאוריסיו פוצ'טינו, ההפסד מכאיב מסיבה נוספת: בעקבות התוצאה פספסה ארה"ב הזדמנות לרשום לראשונה בהיסטוריה שלה שלושה ניצחונות רצופים במונדיאל. פוצ'טינו ביצע רוטציות רחבות למשחק, בשל ההעפלה המוקדמת, וכעת הוא יתרכז במפגש הקריטי בשלב הנוקאאוט נגד בוסניה ואדין דז'קו וחבריו.
במשחק המקביל, אוסטרליה הבטיחה את מקומה בשלב הבא לאחר תיקו 0:0 מול פרגוואי. שתי הקבוצות הגיעו עם שלוש נקודות כל אחת ושיחקו כדורגל זהיר למדי - מספיק כדי להמשיך הלאה. גם פרגוואי, שמחכה לשאר התוצאות, צפויה לעלות עם ארבע נקודות.
הטבלה הסופית של בית ד' משקפת את הפערים: ארה"ב סיימה ראשונה עם שש נקודות ויתרון שערים של 4+, אוסטרליה שנייה עם ארבע נקודות ויתרון שערים אפס, פרגוואי שלישית עם ארבע נקודות ומינוס שניים, וטורקיה אחרונה עם שלוש נקודות ומינוס שניים.
לטורקיה לפחות יש עם מה לנסוע הביתה - ניצחון נגד המארחות, שנחשבות לאחות מהמועמדות הגדולות לזכייה בטורניר, ושמות של שחקנים כמו גולר ואייהאן שיישארו בזיכרון הקהל גם בלי העפלה לשלב הבא.
ארה"ב ניגשת לסיבוב הבא בפגישה עם בוסניה, לאחר שנפרדה מבית ד' עם ניצחון יחיד פחות ממה שיכלה לקחת.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה