שריפה פרצה הבוקר בבניין מגורים בן שמונה קומות ברחוב הביכורים בקריית אתא. שבעה בני אדם נפצעו ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, רובם כתוצאה משאיפת עשן סמיך שהתפשט בין קומות הבניין.
הפצועות הקשות ביותר הן שתי נשים בנות 74 ו-56, שנמצאות במצב בינוני. חמישה נפגעים נוספים פונו אף הם לרמב"ם במצב קל לאחר שנחשפו לעשן. מספר דיירים נוספים קיבלו טיפול ראשוני בזירה מבלי שנאלצו להיות מפונים.
כוחות מד"א וצוותי הכיבוי הוזעקו למקום וטיפלו בנפגעים לצד פינוי הדיירים מהמבנה. חובשים ופראמדיקים של מד"א פעלו בשטח להעניק טיפול רפואי ראשוני עוד לפני שהנפגעים פונו לבית החולים.
עם התפתחות האירוע עלה מספר הנפגעים ל-12. חמישה מהם פונו לבית החולים בני ציון בחיפה, בנוסף לשבעה שפונו לרמב"ם. הדיווח הראשון על השריפה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 07:59. עקב העשן הסמיך שהצטבר בבניין, מספר דיירים נלכדו בדירותיהם ולא יכלו לצאת בכוחות עצמם, ולוחמי האש חילצו אותם אל מקום מבטחים.
כוחות הכיבוי עבדו להשתלט על מוקד האש ולמנוע את התפשטותה לקומות נוספות. במקביל סרקו כוחות הכיבוי את כל הבניין כדי לוודא שאין לכודים נוספים בין הקומות.
על פי עדכון שפרסמו שירותי הכיבוי וההצלה, הושגה שליטה על מוקד הבעירה במבנה, אולם הצוותים המשיכו בסריקות לוידוא שאין לכודים נוספים.
נסיבות פרוץ השריפה טרם התבררו. חקירת גורמי הכבאות צפויה להיערך לאחר סיום פעולות הכיבוי והסריקות במקום.
עדכונים נוספים על מצב הפצועים ונסיבות השריפה צפויים להגיע עם התקדמות החקירה ולאחר סיום הסריקות בבניין.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה