הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ביקר הבוקר בפיקוד הצפון ובאוגדה 36 ומסר את תגובתו הראשונה בפני הלוחמים להסכם שנחתם בין ישראל ללבנון. זמיר הגדיר את ההסכם כ"היסטורי ומשמעותי", אך הבהיר שהדריכות הצבאית נשמרת במלואה וכי צה"ל ערוך לחידוש הלחימה בכל עת.
הביקור התקיים יחד עם מפקד פיקוד הצפון, האלוף רפי מילוא, מפקד אוגדה 36, תת-אלוף יפתח נורקין, ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף ברק חירם, ומפקדים נוספים. במסגרת הביקור קיים זמיר הערכת מצב נוכח ההתפתחויות האחרונות, אישר תוכניות להמשך הפעילות במרחב, וקיים שיח פיקודי עם מפקדי החטיבות.
"ההסכם שנחתם עם ממשלת לבנון הינו היסטורי ומשמעותי", אמר זמיר. "העוצמה המבצעית וההישגים הצבאיים שצה"ל השיג בחודשים האחרונים הם שיצרו את התנאים לכך. אנחנו נכבד את ההסכם ונפעל להצלחתו". ההסכם עצמו נחתם ביום שישי האחרון בוושינגטון.
יחד עם זאת, הרמטכ"ל לא הסתיר את הסייגים. "המבחן כעת הוא מבחן המעשה של שני הצדדים, והתקופה הקרובה תכתיב את העתיד לבוא", אמר. זמיר הדגיש כי צה"ל אינו מפחית את רמת הכוננות, וכי זירת פיקוד הצפון נותרת מרכז הכובד הצבאי של ישראל בשלב הנוכחי.
"אנו ערוכים לחזרה ללחימה מהירה גם בלבנון וגם באיראן, במידה ונידרש לכך", הבהיר זמיר, וציין כי הצבא ממשיך להכין תוכניות מבצעיות לכל תרחיש אפשרי. מדובר בהצהרה חריפה יחסית, שנועדה לשלוח מסר ברור לצדדים הנוגעים בדבר.
הרמטכ"ל התייחס גם למצב הכוחות בשטח ולמצב חיזבאללה. "ביטחון כוחותינו מצוי בחשיבות עליונה. לוחמי אוגדה 36 והקומנדו שלנו שולטים במרחב רכס הבופור ומצוידים בכל הכלים ובאמצעים כדי לגבור על האויב. כל יכולות צה"ל נמצאות פה כדי להמשיך לסייע לכם לבצע את המשימה", אמר לפני הלוחמים.
באשר לחיזבאללה, צייר זמיר תמונה של ארגון שנחבט קשות. "חיזבאללה מוכה וחבול ופעיליו כלואים בתת-הקרקע. צה"ל נמצא בשליטה מבצעית במרחב ושומר דריכות גבוהה לממש מהלומות מהירות וקטלניות במידה והפסקת האש תופר", אמר הרמטכ"ל. הוא גם הביע הערכה למפקדים וללוחמים: "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה לחטיבות, לאוגדה ולפיקוד הצפון על ההישגים ועל הובלת המהלכים שהביאו להסכם".
במקביל לביקור, הותר לפרסום כי סרן דוד חזות, בן 21 מאשקלון, מפקד מחלקה בגדוד 12 מחטיבת גולני, נפל בקרב בדרום לבנון. באותו אירוע נפצע לוחם נוסף באורח קל, פונה לטיפול בבית החולים ומשפחתו עודכנה.
בשבועות הקרובים יתברר עד כמה ההסכם עם לבנון יעמוד במבחן השטח, כשצה"ל מצהיר במפורש שהוא מוכן לכל תרחיש.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה