אתי נאור, משוררת ויוצרת ותיקה, משיקה שיר חדש ומרגש בשם "שמש כחולה" – יצירה אישית עמוקה המוקדשת לאמה המנוחה. השיר יצא לאור ב-4 ביוני 2026 ומציב במרכזו את הקשר הבלתי נפרד בין אם לבת, את האובדן ואת הגעגוע שנותר גם לאחר הפרידה.
מילות השיר, שנכתבו על ידי נאור עצמה, מציירות דמות של אישה שזרחה כ"שמש כחולה" מבין עיניה – יפה כלבנה, עצובה וגם שמחה, מי שכאבה על צערם של אחרים ונתנה מעצמה לאורך שנים. הרגע הפואטי ביותר בשיר הוא היפוך התפקידים הרגשי: הבת שהייתה פעם קטנה ואבודה הופכת לאם המושיטה יד – ואז, עם הפטירה, האם חוזרת להיות אם מחדש, בדרכה שלה. "חזרת להיות לי אמא בלכתך, כולי געגועים למבטך" – שורות שמסכמות את לב השיר בפשטות כואבת.
הלחן נכתב בידי אדיר לוי, והעיבוד הוזמן על ידי ינקלה סגל, רוני עברין וזיו יחזקאל. את השיר מבצעת הזמרת אורטל חאיק פינקל, בתה של נאור, מה שמוסיף ממד אישי ואינטימי נוסף ליצירה – הבת שרה לאמה של אמה, ועל ידי כך סוגרת מעגל רגשי משפחתי.
השיר שייך לז'אנר המוזיקה העברית הרגשית-פואטית, ישן וחדש כאחד: שורשי, קרוב לאדמה, אך בעל עיבוד עכשווי המביא אותו אל קהל רחב. נאור, המוכרת בעיקר ממרחב הרפרטואר שמחבר עברית וערבית, מציגה כאן פן אחר ואינטימי במיוחד של יצירתה.
"שמש כחולה" הוא לא רק שיר אבל – הוא גם שיר תודה. תודה לאישה שנשאה שמחה וכאב בשווה, שהפקידה בידי בתה "שרביט של אהבה" שממשיך ללוות אותה בכל מקום. יצירה שתגע בכל מי שמכיר את המרחק הקרוב שנוצר אחרי אובדן.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה