נורווגיה התקדמה לשמינית הגמר של המונדיאל אחרי ניצחון 3:2 על סנגל, עם ארלינג הלאנד שממשיך לשלוט מול כל יריב שמעמידים בפניו. האצטדיון בניו יורק, עם יותר מ-80,000 צופים, הפך הלילה לחגיגה נורווגית אחת גדולה.
המספרים של הלאנד פשוט מסחררים. הוא כעת השחקן השישי בהיסטוריית המונדיאל שכבש יותר משער אחד בכל אחת משתי הופעותיו הראשונות בטורניר. יותר מזה - הוא השני בלבד שעשה את זה ב-50 השנים האחרונות, אחרי הארי קיין שהשיג זאת ב-2018.
וזה לא רק במונדיאל. מדובר בתופעה שנמשכת כבר הרבה מאוד זמן. חלוץ מנצ'סטר סיטי כבש בכל אחת מ-12 הופעותיו התחרותיות האחרונות במדי נורווגיה. אם מרחיבים את המבט, הוא הבקיע לפחות שער אחד ב-18 מתוך 21 משחקי הנבחרת התחרותיים האחרונים שלו. מספרים שלא מגיעים מהעולם הזה.
התגובות בנורווגיה היו מטורפות. "האצטדיון התפוצץ. סצנות מדהימות והיסטוריות", נכתב בעיתון המקומי. שחקן הנבחרת מרטין אודגור לקח על עצמו לנצח על התזמורת מול הקהל הנורווגי הפרוע שמילא את היציעים בניו יורק.
גם המאמן לא נשאר מאחור. סטאלה סולבקן רץ ישר ליציע כדי לחגוג עם אשתו מיד בסיום המשחק. "אקסטזה נורווגית שאף אחד בעולם לא יכול להתחרות בה. הנבחרת של העם ממשיכה למלא את תפקידה בלב האומה", כתבו בנורווגיה.
נורווגיה, שסומנה על ידי רבים כסוס השחור של הטורניר עוד לפני תחילתו, מוכיחה שהתואר הזה מגיע לה בצדק. אחרי שחגגה על עיראק במשחק הפתיחה, הניצחון על סנגל הראה שהיא מסוגלת גם להתמודד עם יריבות איכותיות יותר.
במחזור הבא מחכה לנבחרת הנורווגית יריבה מדרגה אחרת לגמרי - צרפת. 🇳🇴
כרגע כל העולם מחכה לראות אם הלאנד יצליח להמשיך את שרשרת הגבולות מול אלופת העולם הצרפתית.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה