הייעוץ המשפטי של הכנסת שב היום וקרא לבית המשפט העליון לדחות את העתירות המבקשות לפסול את מינויו של עו"ד מיכאל ראבילו לתפקיד מבקר המדינה. בעמדה שהוגשה לבג"ץ נטען שאין עילה משפטית לביטול ההצבעה, וכי הטענות שהועלו נגד ההליך אינן מצדיקות התערבות בתוצאות הבחירה.
פרט מטלטל עלה מתוך המסמך שהוגש לבית המשפט: גם בהצבעה החוזרת, מספר חברי הכנסת שנכנסו עם טלפון סלולרי לפרגוד היה גבוה בשלושה לעומת ההצבעה הראשונה. אלא שהייעוץ המשפטי של הכנסת ממהר להסביר שנתון זה אינו משנה את המסקנה: אין בו כדי לפגוע בתקינות ההליך.
העתירות שהוגשו לבג"ץ מבקשות לפסול את הליך בחירתו של ראבילו ולמנוע את כינון מינויו. מדובר במינוי שנוי במחלוקת מלכתחילה, ששב ועלה לכותרות על רקע חשדות שחברי כנסת הצביעו כשטלפוניהם בידיהם בתוך הפרגוד, דבר שעלול היה לאפשר תיאום או גילוי פרטי ההצבעה הסודית.
הכנסת, לעומת זאת, מתמידה בעמדתה: ההצבעה הייתה תקינה, התוצאה מחייבת, וראבילו נבחר כדין לתפקיד אחד הרגיש ביותר במדינה. הייעוץ המשפטי שלה קורא לבית המשפט לאשר את המינוי ולסגור את הפרשה.
בית המשפט העליון טרם הכריע בעתירות. ההכרעה צפויה לקבוע לא רק את גורלו של ראבילו, אלא גם תקדים לגבי הסטנדרט שבו בג"ץ מוכן להתערב בהליכי בחירה פנימיים של הכנסת.
החלטת בג"ץ בעתירות צפויה להינתן בהמשך, ועיני כל הצדדים נשואות לבית המשפט העליון.
תגובות
רגע, שקט פה מדי
דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה