נקודה
תל אביב
שמיים בהירים
27°
ירושלים 24°
חיפה 26°
באר שבע 26°
אילת 35°
מדורים
שימושי PLUS

תלמיד כיתה ד' השליך בקבוק נירוסטה על מחנכת - ופצע אותה בראשה

התקרית אירעה בפתח תקווה כשהמורה ניסתה להפריד קטטה. התלמיד הפך שולחנות ופגע בה. בעקבות זאת, הלימודים מחר יחלו ב-10:00.

אתי עמר
אתי עמר
י' תמוז התשפ"ו
תלמיד כיתה ד' השליך בקבוק נירוסטה על מחנכת - ופצע אותה בראשה
תלמיד כיתה ד' הכה את המחנכת שלו עם בקבוק נירוסטה בפתח תקווה

תלמיד כיתה ד' בבית הספר "אורי אורבך" בפתח תקווה תקף את מחנכת הכיתה שלו היום (חמישי) ופגע בראשה עם בקבוק נירוסטה. המחנכת פונתה לקבלת טיפול רפואי ומצבה יציב. בעקבות האירוע הודיעה הסתדרות המורים שהלימודים בבית הספר מחר יחלו רק בשעה 10:00.

אז מה בדיוק קרה שם? המחנכת ניסתה להפריד קטטה בין תלמידים בכיתה. רגע אחד מנסה להשיב סדר, ורגע אחר כבר מוצאת את עצמה מותקפת. התלמיד פנה אליה, הכה אותה, וכשניסתה להזעיק עזרה - ניסה לחטוף לה את הטלפון מהיד. זה לא נגמר שם.

בהמשך, ממש כמו סצנה שקשה להאמין שמתרחשת בכיתה ד', הוא דפק על שולחנות הכיתה עם הבקבוק, הפך שולחנות ואיים על תלמידים נוספים. המחנכת ניסתה להגן על הילדים ולהרחיק אותם, אבל התלמיד השליך לעברה בחוזקה את הבקבוק - ופגע לה ישירות בראש.

מיכאל פינטו, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות המורים, לא בחר במילים: "מדובר באירוע חמור ומסוכן. מחנכת הותקפה במהלך שיעור, לאחר שניסתה לבצע את תפקידה הבסיסי ביותר: לנהל שיעור, לשמור על הסדר ולהגן על תלמידיה. אין דין ואין דיין." ואז הוסיף משהו שהיה כואב לשמוע: "לא ייתכן שעובדות ועובדי הוראה ייכנסו לכיתה ולא ידעו אם יסיימו את יום העבודה בבית החולים."

רוית גלעדי גטניו, יו"ר סניף פתח תקווה בהסתדרות המורים, שתגיע לבית הספר מחר בבוקר, הוסיפה את הנקודה החדה ביותר: "אסור לייפות את המציאות: כאשר תלמיד מכה מחנכת, הופך שולחנות ומשליך לעברה בקבוק כבד שפוגע בראשה, מדובר באירוע שמסכן חיים. זו אינה בעיית משמעת. זו סכנה ממשית לצוות החינוכי ולתלמידים."

מבחינה מעשית, הלימודים בבית הספר מחר יחלו בשעה 10:00 בלבד. בין 8:00 ל-10:00 תקיים גלעדי גטניו אסיפת הסברה עם צוות המורים. יש כאן משהו שמעיד על המצב: צריך לערוך אסיפה מיוחדת כדי לגבות מורים אחרי שתלמיד פגע בהם בראש. כיתות החינוך המיוחד, אגב, מוחרגות מההחלטה ותקיימנה יום לימודים סדיר.

ומה שמפריע באמת - זה לא מקרה מבודד. לפני כחודשיים, תלמיד כיתה ז' בחטיבת ביניים בתל אביב תקף תלמידים ואנשי צוות עם שוקר חשמלי ואולר. כמה ימים קודם לכן, תלמיד כיתה ה' בהוד השרון תקף את מנהלת בית הספר. כל פעם מתרחש אירוע, מגיבים, ואז ממשיכים הלאה. מעניין עד מתי.

גלעדי גטניו גם אמרה בצורה ברורה: "העיכוב בפתיחת הלימודים הוא מסר ברור - אי אפשר להמשיך בשגרת לימודים רגילה אחרי אירוע כזה. צוותי החינוך אינם שקופים ואינם צריכים להישאר לבד מול אלימות." נשמע נכון, אבל הציבור כבר שמע הבטחות כאלה לא מעט פעמים.

בית הספר "אורי אורבך" בפתח תקווה ייפתח מחר בשעה 10:00, בעוד הסתדרות המורים מבהירה שתמשיך לפעול להגן על עובדי ההוראה ולדרוש שמירה על בטיחותם בכיתה.
תלמיד תקף מחנכת תקיפת מורה בית הספר אורי אורבך פציעת מחנכת הסתדרות המורים

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה