נקודה
תל אביב
מעונן חלקית
30°
ירושלים 28°
חיפה 30°
באר שבע 31°
אילת 36°
מדורים
שימושי PLUS

דליפת כלור בבריכה בנווה אילן: מתרחצים התלוננו על צריבות

שישה צוותי כיבוי חשו לקאנטרי לאחר שערבוב כימיקלים יצר אידוי מסוכן. הלוחמים דיללו את החומר, והתקרית הסתיימה ללא נפגעים

יעל מנור
יעל מנור
י"א תמוז התשפ"ו
דליפת כלור בבריכה בנווה אילן: מתרחצים התלוננו על צריבות
כבאים בנווה אילן בלמו דליפת כלור בבריכה - אין נפגעים

אירוע חומרים מסוכנים פרץ הבוקר בבריכת הקאנטרי של היישוב נווה אילן, לאחר שערבוב של כלור וחומצה יצר ריאקציה כימית שגרמה לאידוי מסוכן באזור הבריכה. האירוע הסתיים ללא נפגעים, לאחר התערבות מהירה של כוחות כבאות והצלה.

הדיווח הראשוני שהגיע למוקד 102 של כבאות והצלה לישראל עסק בצריבות בעיניים שדיווחו עליהן אורחי הקאנטרי. בעקבות הדיווח הוזנקו לאתר שישה צוותים ממרחב בית שמש וירושלים, לצד היחידה המחוזית לטיפול בחומרים מסוכנים.

עם הגעת הכוחות למקום, חברו הכבאים למנהלי הקאנטרי וערכו תשאול מקיף. מהתשאול עלה כי מקור האירוע היה ריאקציה כימית שנוצרה כתוצאה מערבוב בין כלור לחומצה, שני חומרים המשמשים בדרך כלל לטיפול במי הבריכה. הריאקציה גרמה לשחרור אידוי שהדאיג את אורחי המתחם.

לוחמי האש מתחנת בית שמש ומתחנת בירה פעלו בשיתוף פעולה, תחת הנחיית קצין הערכת סיכונים, וביצעו פעולות דילול בנקודת האירוע. הדילול נועד לעצור את התפשטות האידוי ולמנוע ממנו להגיע לשאר שטחי הקאנטרי ולאורחים שנכחו במקום.

בשלב משלים ביצעו הצוותים ניטור סביבתי מקיף לאזור הבריכה, כדי לוודא שרמות החומרים המסוכנים ירדו לרמה בטוחה ולאפשר לציבור לחזור לפעילות שגרתית במתחם.

האירוע הסתיים ללא נפגעים. כל אורחי הקאנטרי יצאו ממנו ללא פגע.

כוחות הכבאות סיימו את פעילותם באתר לאחר שהניטור אישר כי הסביבה בטוחה לשהייה.
אירוע חומרים מסוכנים בריכת הקאנטרי ריאקציה כימית כוחות כבאות והצלה אידוי מסוכן

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה