נקודה
תל אביב
עננים בודדים
22°
ירושלים 18°
חיפה 23°
באר שבע 21°
אילת 24°
מדורים
שימושי PLUS

מסעדת O של תומר אגאי נסגרת אחרי חצי שנה בלבד

המיזם שנפתח על שדרות רוטשילד בדצמבר לא שרד את אתגרי המלחמה והאי-ודאות הכלכלית

גילה פריד
גילה פריד
א' תמוז התשפ"ו
מסעדת O של תומר אגאי נסגרת אחרי חצי שנה בלבד
מסעדת O של תומר אגאי נסגרת אחרי חצי שנה בלבד

מסעדת O בתל אביב, שנפתחה בפאר בדצמבר האחרון כאחד הפרויקטים הקולינריים המדוברים של העונה, הודיעה על סגירתה כחצי שנה בלבד אחרי שפתחה את דלתותיה. המסעדה פעלה בשדרות רוטשילד 45, בדיוק במקום שבו שכן בעבר סניף הדגל של מקס ברנר.

המיזם היה שותפות בין השף תומר אגאי לבין קבוצת האחים אבידן, המוכרת בין היתר בזכות בית הקפה AT8 בתל אביב. O הוצגה עם פתיחתה כיהלום שבכתר אימפריית העסקים של האחים אבידן, מסעדת-בילוי שאמורה הייתה להפוך לאחד המקומות הבולטים בלב רוטשילד, עם גב של קבוצת אבידן ופרונט של השף אגאי.

אלא שבתחילת מאי הגיעו הדברים לנקודת פרידה: אגאי עזב את המקום, כשני הצדדים הגדירו את הפרידה כידידותית וטענו שהשותפות הוגדרה מראש כליווי והקמה בלבד. כלומר, תפקידו של השף היה להקים את המקום ולגבש את הזהות הקולינרית שלו, לא לנהל אותו לאורך זמן. בשלב מסוים עזב, וגם המסעדה עצמה לא המשיכה הרבה אחריו.

בהודעה שפרסמו השותפים עם הסגירה נכתב: "באנו עם חזון קולינרי איכותי ומעניין, ובאמת האמנו שזה יכול להיות המקום הבא בעיר." לצד זאת הסבירו כי "התקופה המורכבת של הקמת עסק חדש בצל מלחמה, אי ודאות ואזעקות יצרה אתגרים תפעוליים וכלכליים שלא אפשרו לעסק שרק נולד להמשיך לפעול."

גם תומר אגאי עצמו התייחס לאחר הסגירה, ורשם: "באמת שעשיתי הכול נכון, חבל שהמקום לא קיבל הזדמנות אמיתית, הוא יכול לעשות כיף לכל כך הרבה אנשים." מילים שמשקפות תסכול אמיתי, של מישהו שמרגיש שהתוצאה לא שיקפה את העבודה שהושקעה.

קשה לא להרגיש שמשהו כאן פשוט לא קיבל את הזמן שצריך. מסעדה שנפתחת בחורף, בצל מלחמה, עם אזעקות ואי-ודאות, מתחילה על רגל שמאל עוד לפני שהוציאה את המנה הראשונה. גם המיקום, שהוא גם יתרון גדול, מביא איתו ציפיות גבוהות ושכירות שלא ממתינה לטבות רכות.

קבוצת האחים אבידן לא נותרת בשיתוק. בהודעה צוין כי בכוונתה לפתוח מקום חדש בקריית אונו, הפעם בפורמט של בר יין. מעבר לפריפריה הקרובה, מרחק מה מהאווירה הלוהטת של רוטשילד, אולי כדי לבנות משהו עם קצת פחות לחץ.

O מצטרפת לרשימה לא קצרה של מסעדות שנפתחו בהתלהבות בתל אביב ולא שרדו את תקופת המלחמה. העיר ממשיכה לפעום, אבל ברור שהפתיחה של עסק חדש במציאות הנוכחית היא סיכון אחר לגמרי ממה שהיה לפני אוקטובר 2023.

תומר אגאי מסעדת O תל אביב רוטשילד סגירת מסעדה אחים אבידן קולינריה

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה