נקודה
תל אביב
עננים בודדים
25°
ירושלים 18°
חיפה 24°
באר שבע 23°
אילת 25°
מדורים
שימושי PLUS

אפל מקפיצה מחירים: המקבוק והאייפד יתייקרו בעד 300 דולר

מנכ"ל החברה טים קוק הסביר כי המהלך בלתי נמנע וכינה אותו "שיטפון של פעם במאה שנה". גם משקפי הוויז'ן פרו התייקרו משמעותית

אתי עמר
אתי עמר
י"ב תמוז התשפ"ו
אפל מקפיצה מחירים: המקבוק והאייפד יתייקרו בעד 300 דולר
טים קוק צילום: AI

זה לא היה מפתיע, אבל זה עדיין כואב בארנק. אפל עדכנה את החנות המקוונת שלה ביום חמישי, ואחרי הפסקה קצרה שבה האתר פשוט ירד, הוא חזר עם מחירים גבוהים משמעותית לרוב קווי המוצרים שלה. מחשבי מקבוק ואייפדים התייקרו בין 100 ל-300 דולר - ותנאי הכניסה לעולם אפל השתנו לטובת הרעה.

המהלך הגיע בדיוק שבוע אחרי שמנכ"ל אפל טים קוק הזהיר בריאיון כי עליות מחירים הן "בלתי נמנעות". "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לצמצם את העליות העצומות שמגולגלות אלינו, וניסינו להגן על הלקוחות שלנו מההתייקרויות, אבל המצב הפך לבלתי אפשרי", אמר קוק. הוא אפילו תיאר את המשבר כ"שיטפון של פעם במאה שנה", ואמר שלא ראה דבר כזה ב"אף תחום במשך למעלה מ-40 שנה בתעשייה". נשמע דרמטי? כנראה שזה באמת כזה.

ובין ההתייקרויות הבולטות: המקבוק ניאו, דגם הכניסה של אפל שהושק לפני חודשים ספורים, זינק מ-599 דולר ל-699 דולר. המקבוק אייר בנפח 512 ג'יגה עלה מ-1,099 דולר ל-1,299 דולר. המקבוק פרו בנפח טרה-בייט אחד קפץ מ-1,699 דולר ל-1,999 דולר - כלומר 300 דולר יותר. ממוצע ההתייקרות על פני כל המוצרים שעודכנו עומד על כ-247 דולר למוצר.

מי שקנה טאבלט גם הוא לא שרד בשלום. האייפד הבסיסי התייקר מ-349 דולר ל-449 דולר, האייפד מיני הגיע ל-599 דולר, האייפד אייר עלה ל-749 דולר ואייפד פרו מתחיל כיום ב-1,199 דולר. בנוסף, ה-Apple TV קפץ מ-129 דולר ל-199 דולר, ה-HomePod מיני עלה מ-99 ל-129 דולר, ואפילו משקפי הוויז'ן פרו הגיעו ל-3,699 דולר לעומת 3,499 דולר קודם. אם תהיתם - מק סטודיו עם שבב M3 אולטרה רשם את העלייה החדה ביותר: מ-3,999 דולר ל-5,299 דולר.

הסיבה לכל זה? שאלה טובה, ולמרבה הצער התשובה מגיעה ישירות מהבום של הבינה המלאכותית. ענקיות הטכנולוגיה - מיקרוסופט, אמזון, גוגל, מטא ואחרות - משקיעות מאות מיליארדי דולרים בבניית מרכזי נתונים ענקיים. אותם מרכזי נתונים דורשים כמויות אדירות של שבבי זיכרון ואחסון. יצרניות השבבים, שרואות כסף גדול, מפנות את קווי הייצור שלהן לשוק הזה. התוצאה: מחסור בשוק הצרכני, ועליית מחירים שלא נראתה כמותה. לפי נתוני חברת המחקר TrendForce, מחירי שבבי DRAM זינקו בכ-98% ברבעון הראשון של 2026. בתעשייה כבר קוראים לתופעה "RAMageddon".

בהצהרה הרשמית שמסרה אפל עם עדכון המחירים נכתב: "מעולם לא ראינו עלייה במחירי רכיבים בהיקף כזה ובמהירות כזו. הגנו על הלקוחות שלנו מהעליות האלה עד עכשיו, אבל הגענו לנקודה שבה אנחנו צריכים להתחיל להעלות מחירים במספר מוצרים, כולל העליות של היום באייפד ובמק". מי שייצא נשכר מהמשבר הזה היא דווקא חברת מיקרון, יצרנית הזיכרון האמריקאית, שדיווחה על קפיצה של פי ארבעה בהכנסות ועל שיעור רווח גולמי שזינק מ-39% ל-84.9%.

לא כל מוצרי אפל מתייקרים, לפחות לא עכשיו. האייפון, האיירפודס, השעונים החכמים ומסך ה-Studio Display נותרו בשלב זה ללא שינוי במחיר. אבל האנליסטים מזהירים שהאייפון 18, שצפוי להיחשף בספטמבר הקרוב, עלול להציג מחירים גבוהים ב-100 עד 200 דולר בהשוואה לדגם הנוכחי. כלומר, מי שמחכה לשדרוג - ייתכן שההמתנה תעלה לו יותר.

השוק, כמובן, לא שמח. מניית אפל ירדה ביום חמישי בכ-5% ואיבדה כ-200 מיליארד דולר בשווי השוק. מדובר בירידה היומית החדה ביותר של החברה מאז פברואר. המשקיעים חוששים שהעלאות המחירים יגרמו לצרכנים לדחות רכישות, במיוחד כשמדובר במחשבים וטאבלטים שניתן להחזיק עוד שנה-שנתיים. אפל יכולה לטעון שהמוצרים החדשים חזקים יותר, אבל כשהמחיר קופץ ב-150 עד 300 דולר, חלק מהלקוחות יחשבו פעמיים.

ומה עם ישראל? לפי הערכות בשוק המקומי, היבואניות צפויות לקבל את המחירון המעודכן כבר בתחילת השבוע הקרוב, ושיעור ההתייקרות צפוי להיות דומה לזה שנרשם בארצות הברית. עם זאת, יש גורם ממתן אחד: השקל התחזק מול הדולר מאז השקת המוצרים, מה שעשוי לצמצם חלק מהגידול בפועל עבור הצרכן הישראלי. עד כמה - עוד לא ברור.

השאלה הגדולה כעת היא האם האייפון 18 שיוצג בספטמבר יצטרף לגל ההתייקרויות, ואם כן - כמה עוד נצטרך לשלם על המכשיר הכי נמכר של אפל.
אפל מחירים מקבוק אייפד התייקרות

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה