נקודה
תל אביב
שמיים בהירים
28°
ירושלים 23°
חיפה 28°
באר שבע 27°
אילת 29°
מדורים
שימושי PLUS

לראשונה ב-2025: תעשיית הרכב הבריטית רושמת עלייה בייצור

הייצור חזר לצמוח בחודש מאי לאחר תקופה ארוכה של שפל, בעיקר בזכות זינוק בביקוש האמריקני. עדיין מוקדם לקבוע אם מדובר בשינוי מגמה ארוך טווח

איתי רז
איתי רז
י' תמוז התשפ"ו
לראשונה ב-2025: תעשיית הרכב הבריטית רושמת עלייה בייצור
תעשיית הרכב הבריטית חזרה לעלייה - לראשונה ב-2025

אחרי חודשים של ירידות, תעשיית הרכב הבריטית קיבלה לבסוף בשורה חיובית. נתוני מאי מראים עלייה בייצור - הראשונה מאז תחילת 2025 - ואת זה שווה לעצור ולשים לב אליו.

לפי נתוני איגוד יצרני הרכב הבריטי, הייצור בחודש מאי חצה את היעד שנקבע מראש. זו לא קפיצה דרמטית, אבל אחרי תקופה ארוכה של ירידות, גם עלייה מזערית היא סימן שהתעשייה מצאה את הרצפה.

אחד הגורמים המרכזיים לשיפור הוא הייצוא לארצות הברית. הביקוש האמריקאי לרכבים בריטיים גדל במאי, ותרם ישירות לעלייה בקצב הייצור. צפון אמריקה ממשיכה להיות שוק קריטי עבור הענף הבריטי, ובדיוק בגלל זה כל תנועה בביקוש שם מורגשת מיד בקווי הייצור באנגליה.

ההקשר חשוב כאן. התעשייה הבריטית כבר נמצאת תחת לחץ כלכלי מתמשך - עלויות אנרגיה גבוהות, שינויים בדרישות שוק הרכבים החשמליים, ואי-הוודאות שנלווית לסחר הבינלאומי. העובדה שהייצוא לארצות הברית דווקא גדל בתוך כל זה היא לא מובנת מאליה.

מה שמעניין במיוחד זה שהעלייה לא נשענת על חברה בודדת או מודל ספציפי. מדובר בשינוי מגמה כללי בתעשייה, שמצביע על שיפור מסוים בתנאים הרחבים יותר של הייצור - לא רק מהלך חד-פעמי של יצרן אחד.

כמובן שמדובר בחודש אחד, ומוקדם להכריז על התאוששות מלאה. הנתונים מסמנים כיוון חיובי, אבל האם המגמה תימשך - זה תלוי בהמשך הביקוש מארצות הברית ובמצב הכלכלי הכולל.

בחודשים הקרובים יתברר אם מאי היה נקודת מפנה אמיתית, או רק הפסקה קצרה בתוך מגמת ירידה ארוכה יותר. התעשייה הבריטית - ובעיקר העובדים בה - ממתינים לתשובה.

מאי 2025 סימן שינוי מגמה קל בתעשיית הרכב הבריטית, אבל הבחינה האמיתית תגיע בנתוני הקיץ.
תעשיית הרכב הבריטית ייצור רכב ייצוא לארצות הברית עלויות אנרגיה מגמת שיפור

תגובות

רגע, שקט פה מדי

דעתך חשובה - תהיו הראשונים להגיב על הכתבה